انوشیروان ساسانی و دیوار کج کاخ کسرا

وقتی کارگزاران انوشیروان ساسانی در حال بنا کردن کاخ کسرا بودند به او اطلاع دادند که برای پیشبرد کار ناچارند برخی از خانه هایی که در نقشه بارگاه ساسانی قرار گرفته اند را نیز به قیمتی مناسب خریداری و سپس ویران کنند تا دیوار کاخ از آنجا بگذرد، اما در این میان پیرزنی هست که در خانه ای گلی و محقر زندگی می کند و علیرغم آنکه حاضر شده ایم منزلش را به صد برابر قیمت واقعی اش از او خریداری کنیم باز راضی نمی شود . چه باید کرد؟ انوشیروان گفت " از من نپرسید که چه باید کرد . خودتان بروید و بنا به رسم عدالت و روح جوانمردی که همهء ما ایرانیان داریم با او رفتار کنید " . کسانی که از ویرانه های کاخ کسرا (ایوان مداین) بر لب دجلهء عراق دیدن کرده اند حتما دیوار اصلی کاخ را هم دیده اند که در نقطه ای خاص به شکل عجیبی کج شده و پس از طی کردن مسیری اندک باز در خطی راست به جلو رفته است . این نقطه از دیوار همان جاییست که خانهء پیرزن تنها بود و بنای کاخ را به احترام حقی که داشت کج ساختند تا خانه اش ویران نشود و تا روزی هم که زنده بود همسایهء دیوار به دیوار پادشاه ماند . از آن زمان هزاران سال گذشته است اما دیوار کج کاخ کسرا باقی مانده است تا نشانهء روح جوانمردی مردم ایران و عدل پادشاهانشان در عهد ساسانی باشد

دیوار کج کاخ کسرا بر جای مانده است تا یادآور آن پیرزن تنها و نماد روح جوانمردی مردم ایران باشد. .

Clint Eastwood

94-year-old Clint Eastwood is 'telling'…

“Do not look for luxury in watches or bracelets, do not look for luxury in forks or sails.

“Luxury is laughter and friends, luxury is rain on your face, luxury is hugs and kisses.

Don't look for luxury in shops, don't look for it in gifts, don't look for it at parties, don't look for it at events.

Luxury is being loved by people, luxury is being respected, luxury is having parents alive, luxury is being able to play with your grandchildren, luxury is what money can't buy

وقتی می رقصیم ...

وقتی می رقصیم،
می رقصیم که رقصیده باشیم و زیبایی رو خلق کنیم.
درست مثل حکایت زندگی. زندگی می کنیم که زندگی کرده باشیم. همین جاش هم زیباست .
اونها که زندگی می کنند تا پولدار بشن، تا خونه بخرن ،تا ... ، رقصنده های خوبی نیستن.
مثل آدمایی که شبیه آدم آهنی از روی درس مربی حرکات ریتمیک انجام میدن و رقصشون فقط حرکات موزونه و بس!

زندگی رقص قشنگیه مخصوصا از سر عشق رقصیدن !
میدونین چی میگم؟
از سر عشق رقصیدن یعنی با تمام زندگی در رقص بودن !
با غمش، غصه هاش، دلتنگی ها و بیقراری هاش...
عشق همون "باهم رقصیدنه " :
باهم درست کردن .
با هم ساختن ! باهم پیروز شدن.

hashtag#محبوبه_احمدی